Reklamer - Analyse af Tv-reklame

Image Hosted: Analyse af tv-reklame.bmp

 

Kort gennemgang af modellen:

Modellen er opbygget af de fire elementer: oplevelse, beskrivelse, fortolkning og vurdering. De dækker hver især over:

handlingen, afsender, budskabet og modtageren. I arbejdet med de fire elementer, kommer man i dybden med reklamen og dens virkemidler og kommer derigennem frem til budskabet af reklamen.

 

Hvordan bruges modellen?

Du starter med at se reklamefilmen på forsiden. Derefter tager du analysemodellen ovenover og arbejder reklamen igennem punkt for punkt.

 

Eksempel. Under punkt 2 i analysemodellen, beskrivelse. Her kigger du på længden af filmen, de forskellige skift/klip.

 

Hvad sker der i reklamen: Finn kommer ind i jakob butik og spørger efter Jakob, men kan ikke se noget fordi han har glemt sine briller,

 

Hvor sker det: handlingen forgår i Jakobs butik

 

Hvornår sker det: Handlingen sker om dagen, når Finn kommer ind i Jakobs butik og spørger efter Jakob. Finn snakker først til et skilt og spørger Jakob om han er blevet klippet, Jakob siger til Finn, den er da helt galt med dig og laver et par briller til han af bundene fra Squas sodavanden. Finn får brillerne på og klager over at de forstørre det hele lidt for meget, og Jakob forsvarere sig og siger det er fordi han skal tage hensyn til Finns bygningsfejl, hvorefter Finn svarer, at Jakob da nødig skal snakke, med den næse han render rundt med(næsen ser jo dobbelt så stor ud, når Finn har brillerne på)

 

Øvelse:

Diskuter reklamen i grupper, ud fra følgende spørgsmål:

Hvad ligger i mærke?

Hvad undrer jer?

Hvad syntes i om reklamen?

Du skal nu bruge analyse modellen ovenover og lave analysen af reklamen med Finn og Jakob færdig.

Er der nu, nogle nye ting i har fundet ud af?

 

*Reklamelogbog opgave*

Se på undersiden tv- reklamer,de tre reklamefilm.

Vælg en af dem og lav en analyse af den valgte reklamefilm.

 

 
Panel title

© 2017 heidihoej

Antal besøg: 143

Lav en gratis hjemmeside på Freewebsite-service.com

Editing

-0,72963094711304sekunder