Reklamer - Forside

Her på hjemmesiden har du mulighed for at lære mere omkring de reklamer, der omgiver dig i hverdagen og hvordan vi arbejder med mediet reklamer i dansk.

 

Der findes forskellige former for reklamer. Her på siden arbejder vi med de trykte reklamer og tv-reklamerne.

 

             images?q=tbn:ANd9GcSFsuXkX7ezxE5wf-oTmgBObk2o-cVIgvI4MzSIS3USoz4NnPUQ                  

Her er et eksempel på en trykt reklame fra Cult for deres energidrik "RAW ENERGY"

Se på reklamen, hvad ser du og hvad tænker du om det du ser?

 

Du starter nok med at se på den tatoverede pige med det røde hår, hun er det vi i arbejdet med reklamer kalder for blikfang og hendes rolle er at fange din opmærksomhed. Når du har set lidt på pigen vil dine øjne bevæge sig rundt på billedet og du vil nok ligge mærke til overskriften "RAW ENERGY" og derefter se dåsen derunder. Overskriften "RAW ENERGY" skal vække din interesse så du opdager det produkt reklamen vil sælge til dig. Derudover har overskriften, og den tatoverede pige, også den effekt at det virker råt, cool og sejt og at du ved at købe "RAW ENERGY"-drikken selv vil blive rå, cool og sej!

 

Når man laver tv-reklamer, kan man bruge forskellige virkemidler, som gør at man husker reklamen. Det er det man kalder ekspertkneb. Ekspertkneb kan være brug af musik til at skabe en bestemt stemning, det vil sige at man appelere til følelser, som reklamen vækker hos den som ser den. I denne Finn og Jakob Squash-reklame, er der lagt vægt på humor, det er meningen at reklamen skal få dig til at grine, dens mål er at du syntes at du ser noget som er sjovt og du får lyst til at fortælle andre om det du har set.

 

Klik på linket herunder, for at se den omtalte reklame.

 

http://www.youtube.com/watch?v=YcWSxfDnEew&feature=related

 

 
Panel title

© 2017 heidihoej

Antal besøg: 145

Lav en gratis hjemmeside på Freewebsite-service.com

Editing

-0,44935607910156sekunder