Madariaga - Forskningsprojekter
Nedenfor har jeg opstillet mine publiceringer, der alle omhandler didaktiske og danskfaglige undersøgelser. Flere af dem er præget af min interesse for at undersøge samspillet mellem teori og undervisningspraksis, men også af udfordringerne ved at rammesætte eksempelvis dialogisk undervisning i konkrete klasserum.

Filerne er i PDF format. Du kan hente programmet adobe reader til PDF gratis her http://www.adobe.com/dk/products/reader.html


- I mit speciale fra januar 2012 undersøgte jeg, hvordan og med hvilke begrundelser en dansklærer kunne fremme elevers fælles dialog i danskundervisningen. Undersøgelsen baserede sig på et aktionsforskningsprojekt, hvis principper funderede sig på et samarbejde mellem forskeren dvs. mig i  dette tilfælde og de lokale deltagere, som her var dansklæreren og hendes 8. klasses elever:



- I min læreruddannelse undersøgte jeg sammen med en studiekammerat Peter Højen hvilken betydning evaluering kan spille for elevers evne til at reflektere over egen læring. Dette knyttede vi til et udført undervisningsforløb, der var blevet tilrettelagt med brug af den dynamiske SMITTE model, der er et didaktisk planlægningsredskab:



Tilbage til forsiden
 
Panel title

© 2017 madariaga

Antal besøg: 3057

Lav en gratis hjemmeside på Freewebsite-service.com

Editing

-0,52235412597656sekunder