Reklamer - Analyse af layout, billede og typografi

 

4da555f80ef9e13042011.jpg

 

Hvordan er reklamens komposition?

 

Hvordan er samspillet mellem tekst/typografi og billede?

 

Reklamens billedsprog.

 

 

Eksempel:

 

Komposition: Pigen er i centrum af billedet, med ballonerne over sig. Produktnavnet ses to gange på billedet - i øverste højre hjørne og som det lyserøde bånd inden for det gyldne snit. Produktet, som pigen holder, ligger i et gyldent snit. Der er mange pastelfarver. Pigen, produktet og produktnavnet fremstår skarpere end resten af billedet og disse elementer fremhæves dermed.

 

Tekst/typografi og billede: Samspillet mellem teksten "Dior" og billedet er skabt fordi typografien af passer ind i eventyruniverset. Dior er skrevet med et lyserødt silkebånd og fremstår derfor som en del af billedet.

 

Billedsprog: Pastelfarverne repræsenterer noget eventyrligt, feminint og luftigt. De bidrager til at understrege det feminine i at bruge produktet. Pigen og ballonerne skaber tilsammen et billede af et kirsebærtræ, hvor den røde ballon repræsenterer et kirsebær. Dette hænger sammen med produktnavnet Chérie.

 

 

 
Panel title

© 2017 reklame

Antal besøg: 79

Lav en gratis hjemmeside på Freewebsite-service.com

Editing

-0,52683687210083sekunder