Reklamer - Analyse af reklametekst

4da55fe99eab613042011.jpg 

Hvordan er sproget?

 

Er der noget i sproget, der opfordrer til handling (sproghandling)?

 

Hvordan argumenterer reklamen for sit produkt (Toulmins argumentationsmodel)?

 

 

Eksempel

 

Sproget: Lyrisk fordi der i to udsagn er anvendt bogstavrim på ordene smart/stupid og head/heart. Samtidig er "..listens to the.." gentaget i begge udsagn. Det er opstillet som en strofe.

 

Sproghandling: "Lyt til hjertet/Vær dum og køb Diesel".

 

Argumentation: Påstand: den der er dum = en der lytter til sit hjerte, har det sjovere. Belæg: billedet, idet de lytter til deres hjerte og gør noget "dumt". Hjemmel: det er godt at lytte til sit hjerte.

 
Panel title

© 2017 reklame

Antal besøg: 78

Lav en gratis hjemmeside på Freewebsite-service.com

Editing

-0,72715091705322sekunder