wowuv - Mandag

Lektion 1-2: Oplæg fra læreren om computerspil med fokus i World of Warcraft.


Lektion 3-6: Eleverne sættes i makkerpar ved en computer og resten af dagen fokuseres på World of Warcraft.

Læreren introducerer spillet og måden at komme ind på den rigtige server.

Opgaver udleveres hvor hver gruppe får bestemte regler for hvilken slags avatar de skal kreere, om den skal tilhøre alliancen eller horden, være præst, magiker eller noget helt tredje.

Så går eleverne i gang med at løse nogle quests i spillet for at forstå hvad spillet indebærer og hvilke muligheder der er. De skal prøve at lade deres avatar dø, da det i sig selv er en quest at bringe den til live igen.

Imens de spiller spillet skal de være særligt opmærksomme på Game World, Back Story og de skal eksperimentere med vinklen for at få indblik i fokalisationen i spillet.

 

Til slut tages der en klassesamtale om Game world, Back Story, fokalisation og andre ting eleverne har lagt mærke til i spillet og synes er værd at nævne.


Mål for dagen:

Målet for de to første timer er at eleverne skal lytte aktivt, og eventuelt komme med deres egen viden om spil eller selve spillet hvis de har forudsætninger for det. Det er traditionel tavleundervisning der bliver lagt op til, men dette emne gør at eleverne har helt andre muligheder for at være med.

 

De 4 sidste timer af dagen spiller eleverne computerspillet som vil få lærerens oplæg til at give mere mening, da emnet bliver mere aktuelt, og da de også får opgaver bliver de udfordret i deres kunnen i spil og at de samtidig skal tage stilling til game world, back story og fokalisation giver dem mulighed for at afprøve begreber og samtidig at vurdere æstetiske aspekter i spillet. 

 

Klassesamtalen til slut skal give eleverne mulighed for at anvende et nuanceret og sikkert ord- og begrebsforråd, som desuden bliver styrket i løbet af hele dagen med starten i lærerens oplæg. De begreber de tilegner sig, vil de have mulighed for at bruge senere hen i litteraturanalyser eller andre slags analyser. Og i en klasseanalyse ville de blive øvet i at lytte aktivt i samtale og være åbne og analytiske, når de vurderer deres egen og andres mundtlige fremstilling.

 
Panel title

© 2017 wowuv

Antal besøg: 31

Lav en gratis hjemmeside på Freewebsite-service.com

Editing

-0,39568400382996sekunder