wowuv - Onsdag

Lektion 1-4: Eleverne skal fremlægge analysen af WoW og Skyggeporten i grupperne fra dagen før og give indtryk af at de har forstået begreberne. 


Lektion 5-6: Næste dag skal de filme og derfor skal der gøres klar til det nu, dvs. de skal have lavet en handling der følger berettermodellen og have fokus på vinkler, perspektiv og andre filmiske virkemidler. Endvidere skal de have styr på location og udklædning så det evt. kan medbringes hjemmefra til næste dag.

4 mands grupper.


Mål for dagen:

De fire første timer bliver gruppernes oplæg fremført og der bliver igen lyttet og vurderet. Eleverne udtrykker sig i en sammenhængende og disponeret form i fremlæggelsen.

Er der misforståelser kan de blive rettet, og har børnene haft svært ved noget kan de spørge læreren og klassen til råds. Konstruktiv kritik og hjælp er derfor målet her da eleverne selvfølgelig kan lære af deres fejl og styrker. Eleven selv får også vurderet eget udbytte af arbejdet her.

De sidste to lektioner er der forberedelse til aktionen dagen efter. Vi har givet eleverne denne tid til at skabe skellettet i form af berettermodellen og så meget af historien de når, fordi deres færdige produkt har meget bedre mulighed for at fungere og være seriøst når det er velovervejet, i kontrast til hvis man bare valgte at stikke dem et kamera i hånden. Det er også nyt for eleverne at de ikke skal analysere ved begreberne men at de skal skabe ud fra disse som rettesnor, og det vil hjælpe til at styre skriveprocessen fra idé til færdig tekst, og få eleverne til at udtrykke sig i en sammenhængende og disponeret form. Deres genrebevidsthed bliver også afprøvet. Ved denne øvelse bruger de altså skriftsproget som støtte for tænkning og som et praktisk redskab.

 
Panel title

© 2017 wowuv

Antal besøg: 28

Lav en gratis hjemmeside på Freewebsite-service.com

Editing

-0,32245993614197sekunder